Skip to content

Een rood fluitje voor ieder kind in Nederland dat sport bedrijft in verenigingsverband. Dat zou Renald Majoor een mooie stunt vinden. “We zouden op deze manier alle sportende kinderen in een klap bekend kunnen maken met de gedachte dat ze direct aan de bel kunnen trekken als ze op welke manier dan ook met misbruik of misstanden te maken krijgen.”

Het rode fluitje staat centraal in het logo van De Stilte Verbroken en staat symbool voor het zich laten horen van kinderen die met misbruik te maken krijgen in hun sport. “Laat van je horen”, dat is wat wij prediken. “Het praten over het misbruik heeft mij enorm geholpen, en ik hoop dat het er uiteindelijk ook voor gaat zorgen dat andere kinderen dit leed bespaart blijft. Als je ook maar het idee hebt dat er iets niet helemaal ok is met hoe volwassenen met jou als jeugdige sporter omgaan, moet je dat snel, simpel en desgewenst anoniem kunnen melden. Bij ons.”

Om de stunt met de rode fluitjes voor ieder sportend kind te kunnen faciliteren, zoekt De Stilte Verbroken een sponsor die de fluitjes wil laten maken en bekostigen. “Het zou fantastisch zijn als we dat voor elkaar kunnen krijgen”, aldus Renald. Voorzitter Henk Reimert van De Stilte Verbroken deed donderdag 1 februari bij Langs de Lijn en Omstreken bij Radio 1 ook een oproep om de actie met de rode fluitjes met hulp van een sponsor mogelijk te maken.

Wie geïnteresseerd is in eventuele sponsoring van ‘Een rood fluitje voor ieder sportend  kind’ kan contact opnemen met Renald Majoor. 

Back To Top